Wachten op nummer 12

6 september 2017

Ziezo, tijd voor een eerste verslagje van onze belevenissen hier op dit mooie eiland. Maandag ontmoetten we elkaar op Schiphol en meteen zat de stemming er goed in. De vlucht was heel voorspoedig en we arriveerden keurig op tijd op Sicilie.  Natuurlijk duurde het even voordat de koffers er waren, maar dat mocht de pret niet drukken - er waren twee auto's voor ons gereserveerd en bij onze eerste overnachtingsplek stond er rond een uur of negen een tafel voor ons gereserveerd. Heerlijk!!  Maar: toen we met al onze bagage bij het autoverhuurbedrijf aankwamen bleek dat we niet de enigen waren die een auto hadden gehuurd! De hele hal stond volgepakt met mensen en hun vele koffers en de 4 medewerkers die deze mensen van hun auto's moesten gaan voorzien liepen er geen stap harder door.  Gelukkig werden we er door anderen op gewezen dat we helemaal niet geholpen zouden worden als we geen nummertje hadden, en dus drongen we maar door de menigte naar voren om bij de nummerautomaat een papiertje te trekken.  Op het display stond 78 en wij trokken nummer 12.....Er waren dus slechts 34 wachtenden voor ons.  We besloten om een plek buiten te zoeken waar we met onze bagage konden wachten en vaardigden de chauffeurs (Piet, Ge en ondergetekende) af, om de wacht te houden en het nummerapparaat in de gaten te houden. Het werd al heel snel duidelijk dat het diner  om negen uur geen optie zou zijn, maar gelukkig werden we door Gianni, onze gastheer, er telefonisch van verzekerd dat ze op ons zouden wachten en dat we ons geen zorgen hoefden te maken om het eten - het kwam allemaal goed.  Uiteindelijk hebben we langer op de auto moeten wachten dan dat we in de lucht hebben gezeten - maar: na drie uur wachten waren we dan eindelijk aan de beurt. Zoals gezegd: we hadden op aanraden van het reisbureau 2 auto's gereserveerd omdat de kans aanwezig was dat we niet met 9 personen en alle bagage in een busje zouden passen, maar tot onze grote verrassing kregen we een prachtige mercedes bus waar we met gemak alles en iedereen in kwijt konden. Maar ja, er stond nog een auto klaar, die we niet nodig hadden, dus weer terug naar het kantoor om te proberen deze auto nog te annuleren. Nou, dat was diverse bruggen te ver, en we besloten om de auto gewoon in de garage te laten, en de volgende dag een plan te maken.  Eerst naar Gianni en de tafel voor 9 die steeds aanlokkelijker werd. Gelukkig konden we met behulp van de vooraf gedownloade (schrijf je dat zo?) kaarten onze eerste boerderij goed vinden en arriveerden we rond kwart over 11 op de plaats van bestemming. Gianni begroette ons als oude vrienden en we lieten alles in de auto staan en  werden meteen naar het diner gebracht. We brengen deze vakantie grotendeels door op boerderijen en Gianni vertelde meteen dat zijn vader deze vervallen boerderij weer helemaal had opgeknapt en dat het nu een prachtig onderkomen was. Nou daar had hij niks teveel mee gezegd. We werden ontvangen op een werkelijk schitterende plek waar buiten, onder een rieten patio,  een tafel voor ons klaar stond. De mama in de keuken was helemaal klaar voor de nachtelijke invasie en binnen no time stond de tafel vol met heerlijke gerechten. De maaltijd werd besloten met een glas limoncello uit de eigen limoenboomgaard - dus we rolden midden in de nacht zeer voldaan onze bedden in.   De volgende ochtend konden we pas echt goed zien waar we terecht waren gekomen en het is werkelijk een prachtig oord. Vanuit onze kamers kunnen we de zee zien en aan de achterkant vormt de Etna een prachtig decor.  Zoals gezegd hebben we de volgende dag de overbodige auto weer " ingeleverd" en voor de rest van de dag heerlijk van het schitterende weer en de mooie omgeving genoten.Vandaag hebben we de Etna bezocht - wat een indrukwekkende plek die we uiteraard met heel veel toeristen moesten delen. We hadden wel geluk: de lucht was strakblauw en we konden mooie plaatjes schieten. Later in de middag kwamen er behoorlijk wat wolken die het zicht op de rokende vulkaan helemaal wegnamen. Dus tijd om naar " onze" boerderij terug te gaan waar we ook vanavond ongetwijfeld weer zullen worden getrakteerd op mama's kookkunsten.

1. Elske:
    6 september 2017
    Mmmm... 78-12= 66 en niet 34? Ik snap m niet?? Maar goed :P... fijn om te horen dat jullie weer lekker aan het genieten zijn! Veel plezier nog verder!!
    Xx Elske
  2. Gé:
    D78-E12.=....
  3. Lidy:
    6 september 2017
    Leuk. Fijne tijd. En met z'n allen in één auto is wel zo gezellig!
    Gr L.
  4. Winnie Schipper:
    7 september 2017
    wat heerlijk zo'n vakantie in zo'n met z'n allen.
    genieten maar!!
  5. Anja Strating:
    7 september 2017
    fijn dat er nummertjes waren!
    Ik zal nooit vergeten dat ik vlak voor kerst bij de slager een bestelling moest ophalen..en dat iemand dacht dat hij bijna aan de beurt was en toen tot de ontdekking kwam dat er nog een hele ronde tussen zat!!
  6. Jenneke:
    7 september 2017
    Iets met een goed begin....... Allemaal een fijne vakantie.
  7. Maddie:
    8 september 2017
    Ik moest ook even rekenen Elske! Maar blijkbaar telt een Italiaanse nummertjesautomaat maar tot 100. Toch vreemd, hoe ver weg of hoe dichtbij, er gebeurt altijd iets bijzonders met jullie. Fijne dagen nog😀